Vanlige spørsmål (FAQ)




Når tømmes søppelet?
Søppel og papp tømmes ukentlig. Hhv. onsdager og torsdager. Ikke overfyll søplekassene - det øker problemet med rotter. Kun kildesortert søppel og papp skal i kassene.

Hvilke dager leveres post?
Posten leveres to og tre ganger i uken - annenhver uke. Fyll inn postnummer 0190 på denne siden for og se når neste levering er.

Jeg vil endre navn på ringeklokkene
Send mail til styret. Opplys om hvilket nummer og navn som skal endres, så fikser vi det.

Hvor får jeg skilt til postkassen?
Det kan bestilles her.

Brannalarmen/nødåpneren i portrommet piper/blinker
Slik nullstiller man alarmen.

Hvordan melder jeg inn skader til borettslagets forsikringsselskap?
Gjensidige er borettslagets assurandør. Styret må melde alle skader til Gjensidige, beboere kan ikke melde inn dette selv lengre. Send en mail til styret med utfyllende informasjon.

Kan jeg få tilgang til hovedtavlen for det elektriske anlegget?
Den elektriske hovedtavlen ligger i kjelleren i C-oppgang. Det er installert nye "smarte" strømmålere så tilgang dit skal ikke være nødvendig. Kode til dør fåes ved henvendelse til styret.

Jeg har betalt for mye/lite/ikke betalt fellesutgifter?
Dette håndteres av USBL og må taes direkte med de. Logg inn på USBLs portal for oversikt

Kan jeg ha musikkøvelser på søndager og helligdager etter kl 22?
Nei, det kan man ikke jfr. husordensreglene.

Kan jeg leie ut leiligheten min?
Dette er regulert av borettslagsloven. Du må ha bodd i boligen din i minst ett år før du får lov å leie ut, og du får som regel kun leie ut for tre år om gangen.
Styret må godkjenne utleie. Søknadsskjema finner du her. Om man bytter leietagere skal det søkes på nytt.